ضرر امواج موبایل
 
اینجا همه چی درهمه
از بودن در این وب سایت لذت ببرید دوستان عزیز
 


خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.

خانم های باردار باید حداقل 2 متر با موبایل فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج 1000 برابر بیشتر است .

استفاده از هندزفری ( Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند.

پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومرهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و ...

چه آزمایش هایی جهت اثبات خطر جدی امواج موبایل انجام گرفته است؟

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند.

پس از 2 ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود.

نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماریهایی مبتلا می‌شوند که در جمعیت عادی کمتر دیده می‌شود.

پرفسور برن گروپر در آزمایشی نشان داد که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلاً تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

پرفسور برن گروپر در مقاله خود نوشته میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.

پژوهشگران اعلام کردند کودکانی که از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند 5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف،‌تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان داد که کودکان زیر 16 سال به علت اینکه سیستم عصبی و مغز آنها هنوز در حال رشد و توسعه است آسیب بیشتری را از تشعشعات تلفن های همراه می‌پذیرند.

دانشمندان معتقدند که کوچک‌تر بودن سر و نازک تر بودن جمجمه آنها باعث نفوذ بیشتر تشعشعات به درون مغز می‌شود. این دسته از محققان پس از ارائه نتایج تحقیقات بر این باورند که کودکان زیر 12 سال باید تنها در مواقع اضطراری از تلفن همراه استفاده کنند.

دانشمندان همچنین افزودند که نوجوانان باید از "هندزفری" استفاده کرده و تا جای ممکن سعی کنند از پیام کوتاه استفاده کنند.

عده‌ای از محققان با ایراد سئوالاتی به این نتایج اعلام کرده‌اند که تلفن‌های همراه به اندازه کافی در بازار نبود‌ه‌اند تا بشود چنین نتایج دقیقی را از تحقیق بر آنها گرفت.

حدود 90 درصد نوجوانان زیر 16 سال و 40 درصد دانش‌آموزان مدارس در بریتانیا تلفن همراه دارند.

نتایج پژوهش‌های محققان سوئدی در کنفرانسی در مورد تلفن همراه و سلامت در لندن ارائه شده است.

یکی از یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که یک شخص هر چه زودتر و در سن پایین‌تری به استفاده از موبایل روی بیاورد احتمال ابتلا به تومور مغزی در وی افزایش می‌یابد.

پروفسور لنارت هاردل از دانشگاه هاسپیتال شهر اروبرو سوئد می‌گوید:"افرادی که قبل از 20 سالگی به استفاده از تلفن‌همراه می‌پردازند 5 برابر بیشتر با خطر ابتلا به تومور مغزی روبرو هستند.

عوارض ناشی از تششعات تلفن همراه بر روی کلیه!

تشعشعات گوشی های تلفن همراه باعث ایجاد سنگ کلیه میشوند!!!

پیش از این درخصوص تأثیرات سوء تشعشعات تلفن همراه ، مانند سرطان زایی ، عقب ماندگی ذهنی و غیره مباحثی مطرح شده بود.

مطالعات اخیر حاکی از این امر است که تشعشعات ناشی ازگوشی‌های تلفن همراه سبب آسیب جدی کلیه‌ها می‌گردد.

محققان پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که حتی تشعشعات سطح پایین ناشی از گوشی‌های تلفن همراه ، باعث تراوش هموگلوبین سلول‌های خونی به درون جریان خون می شود.

در نتیجه طبق اظهارات محققان ، انباشته شدن تدریجی هموگلوبین ممکن است منجر به ناراحتی‌های قلبی و سنگ کلیه گردد.

مکالمه طولانی با تلفن همراه به حافظه آسیب می رساند!

پژوهشگران در مطالعات اخیر دریافته‌اند که صحبت کردن به مدت طولانی با تلفن همراه می‌تواند تاثیرات مخرب و جدی روی حافظه کاربران بر جای بگذارد.

در این تحقیق پژوهشگران، اثرات تلفن همراه را روی موشهای صحرایی آزمایشگاهی بررسی کردند.

محققان بخش جراحی اعصاب در دانشگاه لوند در کشور سوئد با بررسی آزمایشات دریافتند که پرتوها و تشعشعات میکرو امواج که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شوند می‌توانند روی مغز تاثیر منفی بگذارند.

محققان می‌گویند؛ این امواج روی ناحیه خاصی از مغز موسوم به «مانع خونی - مغزی» تاثیر نامطلوب دارند.

این مانع نقش حفاظت از مغز را برعهده دارد. در واقع مانع خونی - مغزی از ورود مواد مخربی که در خون جریان دارند به داخل بافتهای مغزی جلوگیری می‌کند. اگر این مواد به درون مغز وارد شوند می‌توانند به سلولهای عصبی موسوم به نورونها آسیب برسانند که ادامه این وضعیت عملکرد مغز را دچار اختلال می‌کند.

هنریتا نیتبی، سرپرست این گروه تحقیقاتی دریافته است که وقتی موشهای صحرایی آزمایشگاهی در معرض تشعشعات تلفن همراه قرار می‌گیرند، نتایج تستهای حافظه آنها بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس این تحقیق موشهایی که به مدت دو ساعت در هر هفته و در طول یکسال در تماس با این امواج قرار داشتند، عملکرد حافظه‌شان به مراتب ضعیف‌تر می‌شده است.

این آزمون حافظه شامل رها کردن موشهای صحرایی در داخل یک جعبه بود که اشیاء مختلفی در آن قرار داشت، موشها باید می‌توانستند جای این اشیاء را که هر چند وقت یکبار عوض می‌شد، پیدا می‌کردند.

موشهایی که در معرض امواج تلفنی قرار گرفته بودند مدت بیشتری طول می‌کشید تا می‌توانستند محل اشیاء جا به جا شده را شناسایی کنند.

این تیم تحقیقاتی هم چنین دریافتند که این امواج آسیبهای خاص به اعصاب از جمله سلولهای کورتکس پیشانی و در هیپوکامپ که مرکز حافظه در مغز است وارد می‌کنند.

تاثیرات امواج موبایل روی انسان

لطفاً از گوش چپ خود برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید چون اگر از گوش راست خود استفاده کنید ممکن است مستقیماً تأثیر زیان آور بر روی مغز بگذارد این یک حقیقت است که توسط تیم پزشکی آپولو اثبات شده است .

سال ۲۰۰۴، ۵۰۰ دانشمند آلمانی نامه ای به صدر اعظم وقت آلمان، گرهارد شرودر نوشتند که مضمون آن این بود: چرا اجازه می دهید آنتن های BTS در نزدیکی خانه شهروندان نصب شود، در حالی که همه از مضرات آن آگاهی دارند؟

آنها نوشته بودند: «آقای شرودر چرا شما بچه و خانواده خود را در معرض امواج موبایل قرار نمی دهید؟ نکند می خواهید بگویید نمی دانید که این امواج سرطان زا هستند؟» سلولهای بدن انسان در گستره ۱۰ تا ۱۰۰۰ هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، اکثر موبایل ها نیز در گستره ۲۷۰ تا ۱۸۰۰ هرتز ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه گستره امواج الکترومغناطیس موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم پوشانی دارد و باعث ایجاد اختلال در بدن می شود. امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. زیرا اسپرم را می کشد و باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند. امواج موبایل سرطان زاست و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را افزایش می دهد. در ازای حتی ۲ دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر می کند. میدان های اکترومغناطیسی به ویژه آنهایی که در گستره فرکانس بدن هستند ، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند و سرعت گسترش تومرها را افزایش می دهد. یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم باردار است.

بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود . یک سلول را در نظر بگیرید دیواره ای آن را احاطه کرده ، سلول های مغز اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته اند . در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند.

به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی در آنها می شود و مواردی مانند چشم درد و کم اشتهایی در آنها دیده می شود.

فاصله یک آنتن مخابراتی ( BTS ) با انسان باید حداقل ۵۰ تا ۶۰ متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند. حمل کردن موبایل ضرر دارد. حتی اگر ۳۰ سانتی متر با تلفن همراه فاصله داشته یاشید امواج الکترومغناطیس حدود ۴۰۰ هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می کند. هنگام حرکت در مکان هایی که سیگنال موبایل متغیر است ، گوشی موبایل سعی در بدست آوردن سیگنال بیشتر می کند . در واقع امواج بیشتر و قوی تری از خود ساطع می کند و خطرناکتر است . مکان هایی که پوشش سیگنال کم است امواج گوشی بیشتر می شود و در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن مخابرات ( BTS ) می باشد و پوشش خوب است ، امواج ساطع شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است. خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند. خانم های باردار باید حداقل ۲ متر با موبایل فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج ۱۰۰۰ برابر بیشتر است .

استفاده از هندزفری ( Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند. پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومورهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و …از خطراتی هستند که تلفن های همراه به ما هدیه میدهند. بدترین شکل مکالمه؛ قرار دادن تلفن کنار گوش بدترین شکل این مساله، قرار دادن تلفن کنار گوش هنگام صحبت کردن است و البته قرار دادن در کمر هم آسیب های جدی به دستگاه تناسلی انسان وارد می کند.

تلفن همراه در مواقع عدم استفاده باید بیش از یک متر با کاربر فاصله داشته باشد، صحبت با تلفن همراه باید در فضایی باز و در کمترین زمان مکالمه باشد.

استفاده از تلفن همراه در حالت اضطرار است نه به صورت مداوم. اگر کسی می خواهد صحبت طولانی تر داشته باشد باید از تلفن ثابت استفاده کند و در صورتی که فرد در جایی هست که تلفن ثابت وجود دارد بهتر است تلفن همراه خاموش شود.

بهترین حالت در هنگام پیاده روی هم گذاشتن تلفن همراه داخل کیف است. استفاده محدود زمانی از تلفن همراه هرگز نباید تلفن همراه را با خود به رختخواب برد، اثر سوء میدان های الکترومغناطیسی بویژه میدان تلفن همراه به صورت فزاینده نقش تخریبی در بدن، ارگانیسم ها، بافت ها، سلول ها و ماکروملکول های حیاتی مانندDNA، پروتئین ها و آنزیم ها دارد. در حال حاضر سیستم های تلفن همراه دارای فرکانس ۹۴۰ مگاهرتز است که به بیشتر بافت های بدن از جمله مغز و حتی گوشت و ماهیچه ها آسیب می زند، نباید به تلفن همراه به عنوان وسیله ای بی خطر نگاه کرد و هر کس هر اندازه که تمایل داشت از آن استفاده کند؛ بلکه کاربرد تلفن همراه باید همانند مصرف دارو، محدود و کنترل شده و به زبانی دارای دوز مشخص باشد؛

به طوری که یک فرد تنها ساعاتی از روز را می تواند از موبایل استفاده کند و پس از آن استفاده دوباره از آن مضر خواهد بود

روشهای مقابله با امواج مضر تلفن همراه

 

روشهای مقابله با امواج مضر تلفن همراه

به گزارش تکناز همان طور كه می‌دانید، گوشی‌های تلفن همراه به شبكه اپراتور متصل هستند، به همین دلیل همواره در حال ارسال و دریافت سیگنال‌های ارتباطی‌اند. ارسال و دریافت این سیگنال‌ها از طریق امواج و تشعشعات رادیویی صورت می‌گیرد؛ امواجی كه دارای میدان الكتریكی و مغناطیسی است.

اوایل پیدایش این فناوری، دانشمندان بر این عقیده بودند كه این امواج به علت غیریونیزه بودن، هیچ ضرری برای سلامت ندارند. تشعشعات یونیزه، مانند امواج اشعه ایكس و امواج هسته‌ای برای سلامت مضر هستند. سوالی كه ممكن است برای شما پیش آید، این است كه چه چیزی باعث شده امواج مضر گوشی‌های تلفن همراه و ارتباط آنها با سرطان مورد بحث قرار گیرد؟

گوشی‌های موبایل به اندازه‌ای همه‌گیر شده‌اند كه حتی كمترین احتمال مضر بودن آن را باید با جدیت تمام بررسی كرد.

متاسفانه محققان هنوز درباره این موضوع به نتیجه نهایی نرسیده‌اند. بعد از تحقیقات فراوان كه بعضی از آنها حدود 20 سال است ادامه یافته، هنوز مدركی پیدا نشده است كه ارتباط مستقیمی بین امواج الكترومغناطیس ساطع شده از گوشی همراه و سرطان را اثبات كند. با این حال، به گفته محققان، تاثیر قرار گرفتن در معرض امواج الكترومغناطیسی آن هم زمان طولانی، مدت‌ها بعد مشهود می‌شود. به عبارت دیگر، ممكن است این امواج تأثیرات مضرشان را روی ما بگذارند اما تا سال‌ها متوجه آن نشویم.

در كل، هر گونه اثری كه تشعشعات مایكرویو، مانند امواج ساطع‌شده از گوشی‌های تلفن همراه، بر انسان می‌گذارد، از نوع گرمایی است. گرمای این تشعشعات از امواج رادیویی به وجود می‌آید كه می‌تواند در بافت‌های زیستی نفوذ كند كه در واقع با گرم شدن عادی بدن كاملا متفاوت است. بدن انسان قادر به خنك كردن بعضی از اعضایی كه در معرض تشعشعات تلفن همراه قرار می‌گیرد، نیست. در حالت عادی، وقتی عضوی از بدن بیش از حد گرم شود، مغز دستور می‌دهد خون بیشتری به آن قسمت فرستاده شود تا گرمای اضافی را كنترل كند. اما نقاطی از بدن، مانند قرنیه چشم را نمی‌توان به صورت عادی خنك كرد. به همین دلیل، قرار دادن این نقاط در معرض گرما بشدت خطرناك است.

صرفا به خاطر این‌كه دلیل و مدرك معتبری برای اثبات ارتباط مستقیم بین امواج تلفن همراه و سرطان وجود ندارد، نباید بی‌احتیاط از كنار این موضوع بگذریم. حتی سازمان‌های متعددی در سراسر دنیا استاندارد‌هایی برای میزان امواج مضر گوشی‌های تلفن همراه تهیه كرده‌اند و سازندگان این گوشی‌ها موظفند آنها را رعایت كنند.

واضح است كه ما قسمتی از امواج ساطع شده از گوشی را جذب می‌كنیم. اینجاست كه مفهومی به نام میزان جذب ثابت (SAR) مطرح می‌شود. در واقع SAR میزان جذب امواج ساطع شده از گوشی تلفن همراه را وقتی در فركانس خاصی از میدان الكترومغناطیسی قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری می‌كند. تعریف آن به صورت مقدار توان جذب شده بر جرم بافت بوده و واحد آن وات بر كیلوگرم است. در آمریكا، كمیسیون ارتباطات فدرال محدوده SAR را 6/1 وات بر كیلوگرم مشخص كرده كه با توجه به یك گرم از بافت سر در نظر گرفته شده است. در اروپا، این عدد 2 وات بر كیلوگرم و با توجه به 10 گرم از بافت در نظر گرفته شده است. به همین دلیل، وقتی مقادیر SAR را با یكدیگر مقایسه می‌كنید، باید هریك از مقادیر آمریكایی و اروپایی را با یكدیگر مقایسه كنید.

در نتیجه، هرچه مقدار SAR یك گوشی كمتر باشد، بهتر است. اما كمتر بودن مقدار SAR یك گوشی، لزوما این معنی را نمی‌دهد كه این گوشی تهدیدی برای سلامت كاربر نیست. اما در كل، وجود داشتن این استاندارد‌ها و محدودیت‌های مقادیر SAR باعث آرامش خاطر دارندگان گوشی‌های تلفن همراه می‌شود. با این حال هنوز این استاندارد‌ها به اندازه كافی سختگیرانه نیست و دستگاه‌های بی‌سیم تولید شده ممكن است برای سلامت مضر باشند.

هدف از مطالب ارائه شده این است كه اگرچه دلیل چندانی برای نگرانی از امواج تلفن همراه وجود ندارد، اما برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید بیشتر احتیاط كرده و از مشكلات احتمالی پیشگیری كنید.

1. تماس‌های تلفنی خود را به حداقل برسانید و به تماس‌های ضروری اكتفا كنید. هر قدر بیشتر با گوشی همراه خود صحبت كنید، امواج بیشتری از گوشی جذب بدن شما می‌شود.

2. احتمالا بیشتر شما گوشی همراهتان را در جیبتان نگه می‌دارید.

این كار ممكن است برای بدن شما ضرر داشته باشد، مخصوصا وقتی كه برای مدت طولانی در جیب شما قرار داشته باشد. اگر كت می‌پوشید، بهتر است گوشی خود را در جیب كت قرار دهید. یا اگر كیف همراه خود دارید آن را در كیف قرار دهید تا در حد ممكن از امواج مضر گوشی دور باشید.

3. هنگامی كه می‌خواهید با كسی تماس بگیرید، قبل از برقراری ارتباط، گوشی همراه را به گوش خود نزدیك نكنید. هنگام برقراری تماس، گوشی امواج بیشتری ساطع می‌كند و در نتیجه بدن شما امواج بیشتری جذب می‌كند.

4. از گوشی همراه در مناطقی كه سیگنال ضعیف است، استفاده نكنید. البته هیچ كس نمی‌تواند همیشه مقدار سیگنال دریافتی را همه جا تحت نظر داشته باشد؛ اما 2 مكان هستند كه گفته می‌شود معمولا در آنها سیگنال ضعیف است: داخل ماشین و آسانسور. بعلاوه استفاده از گوشی همراه در حال رانندگی بشدت خطرناك است.

5. از غذاها و میوه‌های دارای آنتی‌اكسیدان استفاده كنید. به گفته محققان، قرار داشتن در معرض امواج مایكروویو میزان آنتی‌اكسیدان موجود در بدن را كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌ها موادی هستند كه بدن را در برابر بسیاری از بیماری مانند سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی محافظت می‌كند. انواع لوبیا، سیب‌زمینی، توت، كلم بروكلی، سیر، سیب و گیلاس‌های شیرین سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند.

6. هنگامی كه با گوشی همراه صحبت می‌كنید، آن را در فاصله كمی از گوش خود قرار دهید و آن را به گوش خود فشار ندهید. در این صورت، بشدت مقدار جذب امواج را كاهش می‌دهید. در صورت ممكن، بهتر است از بلندگو برای صحبت كردن استفاده كنید و بیش از پیش از اثرات سوء امواج ساطع شده از دستگاه جلوگیری كنید.

7. با استفاده از هدفون و هندزفری بی سیم ( بلوتوث) یا سیمی، شما هنوز در معرض امواج الكترومغناطیس قرار دارید. با این حال، مقدار جذب امواج كاهش می‌یابد. اگر از یك هندزفری بلوتوث استفاده می‌كنید، بهتر است هنگامی كه در حال مكالمه نیستید، آن را در گوش خود قرار ندهید. 

8. سعی كنید از ارتباطات متنی مانند پیامك بیشتر استفاده كنید تا امواج مضر را از سر خود دور نگه دارید. فقط توصیه می‌كنیم از آنها هنگام رانندگی استفاده نكنید.

خلاصه ی روشهای کاهش آثار مخرب امواج موبایل را حتما مطالعه فرمایید :
کوتاهتر نمودن زمان مکالمه با تلفن همراه - استفاده از هندزفری سیم دار - رعایت فاصله دو سانتیمتری موبایل با گوش  - ارسال پیامک به جای مکالمه - گوش دادن بیشتر از حرف زدن (امواج هنگام حرف زدنتان بیشتر است) - استفاده ی موبایل در فضاهای آزاد و دارای آنتن دهی کافی - دور نگه داشتن گوشی موبایل در زمانی که لازم نیست مثلا شبها موقع خواب - استفاده از گوشی های موبایل استاندارد
موبایل

خطرات استفاده از موبایل در دوران بارداری

شاید بدترین حالتی که بتوان در مورد مضرات موبایل تجسم کرد استفاده از آن در دوران بارداری است. محققان دانمارکی اعلام کردند که استفاده مستمر و طولانی از تلفن همراه در هنگام بارداری موجب اختلالات رفتاری در کودک می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که فرزند زنانی که در دوران بارداری از تلفن همراه استفاده می کنند تا 80 درصد در معرض مشکلات رفتاری قرار دارند.
گزارش های پزشکی حاکی از آن است که امواج تلفن همراه روی ضربان قلب جنین پیش از تولد و پس از آن تاثیر می گذارد.
این گزارشات بخشی از نتایج مطالعات علمی 15 ساله در مورد تاثیر تلفن همراه بر سلامت افراد است و در مجله پزشکی "بیماری های مسری " در دانمارک به چاپ رسیده و در آن 13 هزار مادر در دوران بارداری مورد بررسی قرار گرفته اند.
بر اساس این مطالعات استفاده حتی دو تا سه بار در روز از تلفن همراه توسط مادران باردار می تواند مشکلاتی مانند پیش فعالی و اختلالات رفتاری را در کودکان به دنبال داشته باشد.
مادرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند فرزندان خود را تا 54 درصد دچار مشکلات ارتباطات اجتماعی و اختلالات روحی و روانی قرار می دهندو استفاده از تلفن همراه پیش از 7 سالگی نیز در کودکان مشکلات رفتاری به وجود می آورد.
25درصد این کودکان در معرض اختلالات روحی، 24 درصد با مشکل ارتباط با کودکان دیگر، 35 درصد پیش فعالی و 49 درصد در معرض مشکلات رفتاری قرار می گیرند.
یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.

این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آن دیده نشود، ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. در کشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر 16سال اصلاً با موبایل صحبت نکنند.
چرا؟
شما اگر یک سلول را در نظر بگیرید، دیواره‌ای آن را احاطه کرده است. سلول‌های مغز بچه‌ها هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می‌دهند که باعث اختلالات عصبی در آن‌ها می‌شود و مسائلی مانند چشم درد و کم‌ اشتهایی در آنها دیده می‌شود.

در کل حدود 58 درصد امواج موبایل‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتر مضر است. علاوه بر آن در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ را در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ضرر امواج موبایل

بیش از یک سوم مردم جهان صاحب تلفن همراه هستند و به طور معمول کاربران فعال تلفن همراه روزی ۱۵۰ بار به صفحه آن نگاه می کنند. اما آیا می دانید که تلفن همراه چه تأثیری روی سلامت شما می گذارد؟ در این مطلب به نقل از «Prevention»، به بخشی از پیامدهای استفاده زیاد از تلفن همراه اشاره می شود.

ضرر امواج موبایل

1386363 130 ضرر امواج موبایل

 آسیب به بینایی

تمرکز طولانی مدت روی یک شیء کوچک، باعث خشکی و در نتیجه التهاب و عفونت چشم می شود.موضوعی که متخصصان را نگران کرده این است که در طولانی مدت استفاده از تلفن همراه می تواند روی بینایی کودکان تأثیر بگذارد.

کودکانی که به مدت طولانی به مانیتور و صفحه تلفن همراه خیره می شوند، در بزرگسالی نزدیک بین خواهند شد. علاوه بر آن در صورت استفاده مداوم از این وسایل، فرد به عینک نیاز پیدا می کند. ناتوانی در تمرکز روی اشیای نزدیک از اواسط دهه ۴۰ شروع می شود. به همین دلیل است که پس از یک سن معین، افراد به عینک نیاز پیدا می کنند.

در حال حاضر ما مجبوریم در فاصله زمانی کوتاه فاصله های دید را تغییر دهیم به عنوان مثال فاصله دوری را نگاه می کنیم بلافاصله مجبوریم روی کتاب تمرکز کنیم و در فاصله کوتاهی روی صفحه مانیتور خیره شویم. این یعنی که فرد مجبور است برای نزدیک و دوربینی از عینک استفاده کند.

راه حل: اندازه متن تلفن را بزرگ و از تلفن همراه در اتاقی که روشنایی کافی دارد استفاده کنید (هر بار بیش از ۱۵ دقیقه استفاده نکنید) از آن جا که استفاده از تلفن، رایانه و… به جز بینایی با بروز مشکلاتی از جمله چاقی مفرط و مشکلات قلبی نیز ارتباط دارد، استفاده از آن را محدود کنید.

متخصصان توصیه می کنند کودکان بین ۳ تا ۷ سال نباید روزی بیش از نیم ساعت به بازی های رایانه ای بپردازند. نوجوانان بالای ۱۶ سال نیز نباید بیش از ۲ ساعت از این تجهیزات استفاده کنند.

آسیب به ستون مهره ها:بدن ما بر حسب کارهای روزانه ای که انجام می دهیم شکل می گیرد. هنگام بازی یا استفاده از تلفن ناخودآگاه سر به طرف جلو خم می شود. این کار فشار زیادی بر قسمت بالای ستون مهره ها و اعصاب وارد می کند که نتیجه آن سردرد و احساس خستگی است.

راه حل: از هندزفری استفاده کنید. ورزش های گردن را نیز انجام دهید.

افتادگی قسمت تحتانی صورت

استفاده بیش از حد از تلفن همراه می تواند شکل خط چانه را تغییر دهد. به گفته یک جراح و متخصص پوست ضعف در قسمت تحتانی صورت در زنان در دهه ۳۰ عمر، موجب نگرانی آن ها می شود.

با افزایش سن میزان انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می کند و کج کردن گردن هنگام نگاه کردن به مانیتور تلفن همراه، رایانه و… کشیدگی بیشتری در پوست به وجود می آورد.

راه حل: دستگاه را مستقیم مقابل خود قرار دهید نه زیر سطح سینه که مجبور باشید همیشه به طرف پایین نگاه کنید.

آکنه

گرم شدن دستگاه تلفن پس از یک مکالمه طولانی، می تواند موجب آکنه و جوش صورت شود. نتیجه بررسی ها نشان می دهد تلفن همراه بیشتر از دسته فلاش تانک دستشویی میکروب دارد.

آسیب به شنوایی

گوش دادن به موزیک بلند از طریق هدفون روی شنوایی تأثیر می گذارد در نتیجه شنیدن مکالمه دیگران قدری سخت می شود.راه حل: صدا را پایین بیاورید و برای مدت طولانی به آهنگ گوش ندهید.

اختلال خواب

رایانه، تبلت و تلفن ها، نوری آبی رنگ دارد که در تولید هورمون های طبیعی خواب مانند ملاتونین تداخل ایجاد می کند. راه حل: کم کردن نور صفحه تلفن همراه و با فاصله نگه داشتن آن از صورت می توان این عوارض را کاهش داد.

 

در حال حاضر در جهان حدود 9/1 ميليارد نفر از تلفن همراه استفاده مي‌کنند و اين آمار در آمريکا فقط به 220 ميليون نفر مي‌رسد. تصورش را بکنيد ما در چه دنيايي از امواج تلفن‌هاي همراه زندگي مي‌کنيم. پژوهشگران دانشگاه صنعتي اميرکبير به تازگي با هدف بررسي خطرات احتمالي امواج الکترومغناطيسي تلفن همراه، آثار اين امواج بر بافت‌هاي مغز و جمجمه‌ را مدل‌سازي کرده‌اند....



به گفته دکتر رضا صراف، عضو هيات علمي دانشکده مهندسي برق دانشگاه اميرکبير و مجري اين طرح، ميزان جذب امواجي که از تلفن همراه به سمت گوش مي‌آيد، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موج متفاوت است. به طور معمول بيش از 70 درصد امواج به‌وسيله بافت جمجمه و مغز جذب مي‌شود و به شکل انرژي حرارتي درمي‌آيد. صراف با اشاره به نتايج اين مطالعه مي‌گويد: «اگرچه عوامل گوناگوني از جمله فاصله تلفن همراه از گوش و ميزان فرکانس در جذب امواج موثر هستند اما اثر زيانبار صحبت بي‌وقفه با تلفن‌هاي همراه آشکار و بديهي است.» حتما شما هم نمي‌خواهيد با صحبت‌هاي طولاني با تلفن همراه تحت تاثير امواج خطرناک اين تلفن‌ها قرار بگيريد. در اين صورت چون نمي‌شود استفاده از تلفن همراه را کنار گذاشت، بايد بدانيد که چگونه مي‌توانيد اين آثار زيانبار را ضمن استفاده از تلفن همراه‌تان کاهش دهيد:



مدت زمان مکالمه‌تان را کاهش دهيد: بهترين راهکار اين است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراه‌تان را کاهش دهيد. مطالعات نشان مي‌دهد که اگر شما بيش از دو دقيقه با تلفن همراه صحبت کنيد، امواج مغزي شما تحت تاثير امواج تلفن همراه قرار مي‌گيرد.



کودکان فقط در مواقع اورژانس: اين به‌هيچ وجه درست نيست که کودکان يک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز کودکان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بيشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد اورژانس با تلفن‌ همراه خود صحبت نکنند.



تلفن همراه را در جيب شلوارتان و يا روي کمر بندتان قرار ندهيد: بهتر است تلفن همراه را در جيب شلوارتان قرار ندهيد چون بافت‌هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت‌هاي سر و صورت، اشعه‌هاي مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسيب مي‌بينند. نتايج يک مطالعه نشان مي‌دهد مرداني که تلفن همراه را در جيب شلوارشان قرار مي‌دهند تعداد اسپرم‌هايشان 30درصد کاهش پيدا مي‌کند.



اول بگذاريد ارتباط برقرار شود: اگر شما از هدست يا گوشي استفاده نمي‌کنيد وقتي شماره مي‌گيريد اجازه دهيد اول تلفن همراه‌تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روي گوش‌تان قرار دهيد در اين صورت تحت اشعه مضر کمتري قرار مي‌گيريد. شما مي‌توانيد برقرار شدن ارتباط را روي صفحه تلفن همراه‌تان ببينيد.



تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌هاي فلزي و محفظه‌هاي دربسته فلزي قرار ندهيد: براي موبايلتان پوشش‌هاي فلزي نخريد و آن را درون بسته‌هاي فلزي دربسته قرار ندهيد. اين محفظه‌هاي فلزي مانند يک گيرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما مي‌آيند تشديد مي‌کنند.



تلفن همراهي با ميزان اِس.اِي.آر پايين‌تر (تلفن همراهي با جذب پايين اشعه براي بدن) بخريد: هنگام خريد تلفن همراه به ميزان


اِس.اِي.آر آن توجه کنيد. اين عدد به‌‌طور‌معمول به وسيله شرکت سازنده تلفن همراه روي گوشي و يا کاتالوگ آن درج مي‌شود و نشان مي‌دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما مي‌شود. هرچه اين عدد در يک گوشي تلفن همراه پايين‌تر باشد آن گوشي ايمن‌تر است و بيشتر شما را از آثار مخرب اشعه‌هاي تلفن همراه مصون نگه مي‌دارد.



از هدست استفاده کنيد: براي اينکه امواج تلفن همراه هنگامي که آن را روي گوش‌تان قرار داده‌ايد مغز شما را نشانه نروند بايد آن را از سرتان دور کنيد. بهترين کار اين است که به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش‌تان از يک «هندزفري» يا «هدست» استفاده کنيد. اين کار موجب مي‌شود امواج تلفن‌ همراه به سمت مغز شما نيايند و فقط بتوانيد با هندزفري مکالمه خودتان را انجام دهيد.



از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده کنيد: گرچه اين مدل از هندزفري‌ها هم امواجي را به سمت مغز شما مي‌فرستد ولي محققان مي‌گويند اين امواج 100 مرتبه کمتر از امواجي هستند که هنگامي که گوشي تلفن همراه را روي گوش‌تان قرار مي‌دهيد، به مغزتان مي‌رسد ولي فراموش نکنيد آن را هنگامي که صحبت نمي‌کنيد از گوش‌تان جدا کنيد چون در اين شرايط باز هم امواج بلوتوث به سمت مغز شما مي‌آيند.



از هندست (هندزفري)‌هايي استفاده کنيد که درونشان يک لوله تو خالي به کار رفته است: اين هندزفري‌ها درست مانند هندزفري‌هاي معمولي هستند با اين تفاوت که آن بخش از هندزفري که در مجاورت گوش قرار مي‌گيرد از يک لوله تو خالي که درون آن هيچ سيمي عبور داده نشده، تشکيل شده است. به اين ترتيب صدا به‌طور مستقيم از هواي درون اين لوله خالي و با ارتعاش مولکول‌هاي هوا به گوش شما مي‌رسد و امواجي را که به مغز مي‌رسد کاهش مي‌دهد.



از اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد: يک راه آسان ديگر براي کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه اين است که هنگام صحبت کردن با آن، اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد. فراموش نکنيد در اين شرايط تلاش کنيد تا مي‌توانيد تلفن همراه را دورتر از بدن‌تان قرار دهيد. با بيشتر شدن فاصله ميزان امواج الکترومغناطيس به ميزان زيادي کاهش مي‌يابد.



از آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده کنيد: آنتي‌اکسيدان‌ها موادي در بدن هستند که از پيري پيشگيري مي‌کنند و براي سلامت بدن بسيار ضروري هستند. امواج تلفن همراه مي‌توانند اين ترکيبات حياتي بدن را از بين ببرند و فرمول شيميايي آنها را بشکنند بنابراين چون در طول روز شما مدت زيادي تحت تابش اين اشعه‌هاي مضر قرار مي‌گيريد خوب است از مکمل‌هاي آنتي‌اکسيدان‌ در غذاهاي روزانه‌تان استفاده کنيد.



جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد: سعي کنيد جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد. مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي‌دهد. اين کار موجب مي‌شود کارايي تلفن همراه کاهش يابد و موجب شود موبايل از برق بيشتري براي ايجاد کيفيت بيشتر استفاده کند و پرتوهاي بيشتري را منتشر کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مطالبی رو که در این وبلاگ قرار میدم براتون مفید باشه و از انتخابتون ممنونم...
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی درهمه و آدرس neloo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 519
بازدید دیروز : 128
بازدید هفته : 1291
بازدید ماه : 2240
بازدید کل : 99185
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب





استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب






فال حافظ